Οι Χήρες της Πέμπτης

Κλαούδια Πινιέιρο

Οι Χήρες της Πέμπτης, ένα σπουδαίο θρίλερ, είναι επίσης μια σκοτεινή παραβολή για τη συστημική βία και την εγκληματικότητα που συντηρούν τη διατήρηση των προσχημάτων.”

The Guardian

Οι Χήρες της Πέμπτης

Γήπεδα γκολφ, τένις, πολυτελή αυτοκίνητα, ακριβά ρούχα, άφθονο υπηρετικό προσωπικό, ιδιωτικά σχολεία για τα παιδιά: η ζωή των πλουσίων στα περίκλειστα ιδιωτικά προάστια του Μπουένος Άιρες.

Κάθε Πέμπτη βράδυ σε ένα τέτοιο προάστιο τέσσερις φίλοι συναντιούνται για να παίξουν χαρτιά και να μιλήσουν για «αντρικά θέματα». Ένα από αυτά τα βράδια όμως, οι τρεις από αυτούς θα βρεθούν νεκροί στην πισίνα, θα αφήσουν πίσω τους τρεις χήρες, τις Χήρες της Πέμπτης, και θα αποκαλύψουν τι κρύβει η αστραφτερή πολυτελής βιτρίνα.

Σε μια ακτινογραφία της φαινομενικά τέλειας αυτής ζωής, η Αργεντινή συγγραφέας μάς παρουσιάζει την πραγματικότητα πίσω από τα τείχη των ιδιωτικών προαστίων, ανατέμνει τα ήθη της κοινωνικής τάξης που αναδύθηκε από τις οικονομικές συνθήκες της δεκαετίας του ’90, μια τάξη νεόπλουτων στελεχών αποφασισμένων να κρατήσουν πάση θυσία τα προνόμια και τα λεφτά, το περίφημο επίπεδο ζωής τους, αναδεικνύοντας για ακόμα μια φορά τη σχέση προσωπικού και οικουμενικού (βλέπε οικονομικού), σε μια δραματική ιστορία μυστηρίου που αποτελεί ταυτόχρονα μια δηκτική και περιπαικτική ματιά σε αυτόν τον κόσμο που έχει βυθιστεί στον υλισμό και τον εγωισμό. 

Η Κλαούδια Πινιέιρο, για την οποία χαρακτηριστικά ειπώθηκε με αφορμή τις Χήρες της Πέμπτης: «Ο Χίτσκοκ είναι γυναίκα και ζει στο Μπουένος Άιρες» (Antonio D’Orrico, Corriere della Sera), πειραματίζεται για άλλη μια φορά με τους χαρακτήρες, δομώντας αριστοτεχνικά μια ιστορία αγωνίας και απελπισίας για τις μυστικές ζωές των ανθρώπων, «μια αδίστακτη ανάλυση μιας κοινωνίας που παρακμάζει ραγδαία» (José Saramago, Νόμπελ Λογοτεχνίας 1998).

Μέσα από τις παράλληλες ιστορίες τεσσάρων οικογενειών και τα συγκινητικά στιγμιότυπα που με κινηματογραφικό σχεδόν τρόπο αποτυπώνουν το χάσμα ανάμεσα στους κυρίους και το κατά τα άλλα αόρατο υπηρετικό προσωπικό, Οι Χήρες της Πέμπτης αποδομούν «το κοινωνικό πορτρέτο όχι μόνο της Αργεντινής, αλλά και ολόκληρου του εύπορου δυτικού κόσμου» (Rosa Montero). Το μυθιστόρημα μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 2009 και το 2023 έγινε σειρά στο Netflix. Έχει μεταφραστεί σε πάνω από είκοσι γλώσσες και γνωρίζει αλλεπάλληλες ανατυπώσεις σε Λατινική Αμερική, Ισπανία και Ευρώπη.

“Μια συναρπαστική ιστορία με κινηματογραφικό ρυθμό· και τη δύναμη μιας γροθιάς.”

— Eduardo Belgrano Rawson, Clarín

Κλαούδια Πινιέιρο

Η Κλαούδια Πινιέιρο (Μπουρσάκο, 1960) είναι γνωστή ως η «Βασίλισσα του αργεντίνικου νουάρ» και αποτελεί την τρίτη πιο μεταφρασμένη συγγραφέα της Αργεντινής μετά τον Μπόρχες και τον Κορτάσαρ. Έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων με τα βραβεία Clarín, LiBeraturpreis, Pléyade, Latinoamericano de Literatura Infantil y Juvenil, ACE, Sor Juana Inés de la Cruz και Pepe Carvalho. Το μυθιστόρημά της Η Ελένα Ξέρει (Εκδόσεις Carnívora, 2021) ήταν shortlisted για το International Booker Prize 2022. Οι Καθεδρικοί (Εκδόσεις Carnívora, 2024) τιμήθηκαν με τα βραβεία Dashiell Hammett 2021 και Best Novel de VLC Negra 2021. 

Το μυθιστόρημα Οι Χήρες της Πέμπτης τιμήθηκε με το Βραβείο Clarín 2005, την επιτροπή του οποίου απάρτιζαν ο José Saramago, η Rosa Montero και ο Eduardo Belgrano Rawson.

Από τις Εκδόσεις Carnívora κυκλοφορούν επίσης τα μυθιστορήματά της Δικιά σου για Πάντα (2023) και Μπέτι Μπου (2024).

Τίτλος πρωτοτύπου: Las Viudas de los Jueves
Μετάφραση: Ασπασία Καμπύλη
Επιμέλεια - Διόρθωση: Δημήτρης Λυμπερόπουλος
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Tania Cimatti
Σχεδιασμός εξωφύλλου - Εικαστική επιμέλεια: João Linneu/ Void

16,5 €
296 σελ.

ISBN: 978-618-87645-4-5